Zero

Try - Asher Book

sweetest:

一首经典歌曲,是不是已经熟记于心,但还是想翻出来,重新体会,静静的,歌声完美,电影《名扬四海》插曲《Try》:我要争取你的爱,一直喜欢的一曲。

在青春里,梦想和爱情都是最美好的,连呼吸都充满活力。

电影以纽约市的表演艺术高中为故事舞台,描述来自各个阶层和家庭背景的十个青少年,每个人怀着不同的梦想前来应考,经历各种挑战和奋斗之后,有人成功,有人失败,也有人从表演中吸收到人生经验而成长。在影片结尾,女主角的一段话令人印象深刻:

There are some things success is not。
成功并不像大家想象的那样。
It is not fame.It is not money or power.
它不是名望,不是金钱或权利。
Success is waking up in the morning,so excited about what you have to do。
成功是早晨醒来时对自己要做之事感觉无比兴奋。
That you literally fly out the door,
你会飞奔出门。
It is getting to work with people you love.
它是和你爱的人一起工作。
Success is connecting with the world and making people feel.
成功是拥抱全世界,并让其他人也感受到。
It is finding a way to bind together people who have nothing in common but a dream.
它是寻找一种方式,将完全不同但有着同样梦想的人们团结起来。
It is falling asleep at night knowing you did the best job you could.
它是夜晚入睡时相信自己已经全力以赴。
Success is joy and freedom and friendship。
成功是快乐、自由和友谊。
And success is love.
成功也是爱。


《 Try》歌词: 


If i walk would you run 我的靠近会让你却步吗?

If i stop would you come 我的止步会让你走近我吗?

If i say you're the one 如果我说你就是我的她

would you believe me 你又会相信吗?

If i ask you to stay 如果我请你留下

would you show me the way 你愿意指引我吗?

Tell me what to say 该说什么话

so you don't leave me 才能把你留下?

The world is catching up to you 世界牵绊了你的脚步

While your running away 而你努力狂奔

to chase your dream 追逐你的梦想

It's time for us to make a move 是时候我们该迈出脚步

cause we are asking one another to change 争取这一次改变的机会

And maybe i'm not ready 即便我还没准备好

But i'll try for your love 但我要争取你的爱

I can hide up above 我可以假装不在乎

I will try for your love 我要争取你的爱

We've been hiding enough 我们已经躲藏了太久

If i sing you a song, would you sing along? 如果我为你唱歌,你会跟著唱吗?

Or wait till i'm gone, oh how we push and pull 如果一直等到我离开,我们将会怎麼分离?

If i give you my heart ,would you just play the part 如果给你我的心,你也会一样付出吗?

Or tell me it's the start of something beautiful 还是会告诉我这是个美好的开始?

Am i catching up to you 我将一直追随你

While your running away, to chase your dreams 直到你离开,去追寻你的梦想

It's time for us to face the truth 是时候我们该面对现实

cause we are coming to each other to change 争取这次改变的机会

And maybe i'm not ready 即便我还没准备好

But i'll try for your love 但我要争取你的爱

I can hide up above 我可以假装不在乎

I will try for your love 我要争取你的爱

We've been hiding enough 我们已经躲藏太久

I will try for your love 我要争取你的爱

I can hide up above 我可以假装不在乎

2x huh huhhhhhhhhhhhhhhhhh huh huhhh

If i walk would you run 我的靠近会让你却步吗?

If i stop would you come 我的止步会让你走近我吗?

If i say you're the one 如果我说你就是我的她

would you believe me 你又会相信吗?


评论

热度(171)